9 Mayıs 2014 Cuma

TOWER BRIDGE - designbyAYCİNMUTLU

TOWER BRIDGE




''İsmini Londra Kulesi’ne olan yakınlığından alan Tower Bridge (Kule Köprüsü), baskül türü köprülerin en ünlülerinden biridir. Londra’daki Thames Nehri üzerinde yer alan Tower Bridge; Viktoryan gotik tarzında yapılmıştır.        
Tower Bridge; 1876 yılındaki köprü proje yarışmasında kabul edilen Horace Jones'un projesidir.(1884).
Bu proje; nehrin iki yakasındaki iskelelere birer köprü inşa edilmesini ve köprülerin arasındaki yolun iki kanat şeklinde 83° açı ile açılarak nehir trafiğine izin vermesini öngörür.''

Tasarımların çıkış noktası, tarihi ve mimarisiyle beni etkileyen Tower Bridge’dir. Tower Bridge’nin tarih kokan mimarisini modernize ederek tasarımlara işlemek ve geçmişin izlerini günümüzde hissetmek için minimalist bir yaklaşım izlemeyi tercih ettim. Bu yaklaşım sayesinde göz yormadan tarihin esintilerini günümüze taşıdım.


Tower Bridge'nin mimarisindeki 'keskin ve sivri' hatların yanında 'yumuşak geçişler' gösteren köprü bağını harmanlayıp stilize ederek tasarımların temel formunda kullandım. Yapıtın dış yüzeyindeki dokuyu anımsatacak bir malzemeyi kumaşlarda kullanarak tasarımlara özgünlük getirdim.

Mimarinin üzerindeki tarihi etkinin hassaslığını ise tasarımlara renk seçimi ile yansıttım. Bu tarihi etkiyi; seçtiğim soft renklerin yanında , desenli bir kumaşı detaylarda kullanarak vurguladım.


Desen ve tasarımların çizimlerini ''TOWER BRİDGE II'' yazımda ayrıntılı şekilde yakın zamanda yayınlayacağım.



2015-16 / İlkbahar-Yaz modasına  ip uçları oluşturacak tasarımlardan oluşan koleksiyonumun çizimlerini sizlerle buluşturmak üzere :)(:

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder